Jump to content

Welcome to Grasscity Forums - Register now for FREE
Register now to gain access to all of our features, it's FREE and only takes one minute.
Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Create an Account

cleaning pipes with dishwashing soap?


  • Please log in to reply
 

#1
the boat

the boat

    Banned

  • Banned by Moderators
  • 601 posts
I mean, seems stupid but it IS for washing glass, maybe get some hot water and take a paper clip to that shit, idk is this a bad idea as long as I rinse it out real good? what do you think? it just came to me while i was trying to scrape my bub spotless.

it's a bubbler by the way, it's already clean but theres some spots, and smell... i want it to be new so i can enjoy some nice 20 a g dank :cool:

Edited by the boat, 13 March 2011 - 12:54 AM.


#2
Dopethrone420

Dopethrone420

    The Wizard?

  • Registered Upgraded
  • 2,785 posts
ISO would be better but if all you have is dish soap it will be better then straight up water.

#3
the boat

the boat

    Banned

  • Banned by Moderators
  • 601 posts
yeah i already knew about the iso but shit alright thanks.

anyone have any experience with this?

#4
thegodson

thegodson

    Sober

  • Registered Upgraded
  • 922 posts
Try water with soap and salt, throw all of that in a ziploc bag with your bub, and shake vigorously. Will need to do it 3+ times to get it fully cleaned.

#5
the boat

the boat

    Banned

  • Banned by Moderators
  • 601 posts
its already real clean theres just a smell and a few spots with a brownish tint sorta

#6
lazytoker

lazytoker

    ¯\(◉‿◉)/¯

  • Registered Upgraded
  • 8,949 posts
I did this once many many many years ago and it sucked balls. I would have forgotten by now if it didn't. I couldn't get the smell/taste of soap out of my bong, and it ruined the taste of weed. I actually bought another bong because I didn't want to keep re-cleaning it to get the smell out. I'm sure it goes away eventually, but I'm lazy and RIACH BIATCH

#7
the boat

the boat

    Banned

  • Banned by Moderators
  • 601 posts
shit really lol? Yeah i would much rather have a resin bub then a soap bub

#8
lazytoker

lazytoker

    ¯\(◉‿◉)/¯

  • Registered Upgraded
  • 8,949 posts
yeah man... it would take hours to get the smell and taste out. Have you tried running hot water through it from the sink? or boiling it? or rubbing alcohol? These seem to be the most effective ways.

#9
the boat

the boat

    Banned

  • Banned by Moderators
  • 601 posts
yeah i put it under hot water as i said its pretty fucking clean i just want it head shop clean from a cobination of an OCD type thing and wanting my next smoke to be an orgasm in smoke form

#10
thegodson

thegodson

    Sober

  • Registered Upgraded
  • 922 posts
Oh, now I get it. I've never totally gotten the smell of res out of my stuff but I don't taste the res after it's been cleaned even if it has a little smell. If you get one of those pipe cleaners and use soapy water then maybe.

#11
the boat

the boat

    Banned

  • Banned by Moderators
  • 601 posts
smell doesnt really bug me when its full of smoke it all tastes the same i just want it to be clean as hell cause theres always that fuucking powdery brown resin and those little globs stuck to the side with a bunch of lines in it from the paper clip lol

the job just really feel un finished if you know what i mean

Edited by the boat, 13 March 2011 - 01:20 AM.


#12
thegodson

thegodson

    Sober

  • Registered Upgraded
  • 922 posts
If you can get isopropyl alcohol that will make the res easier to get off. I use 70% and just get my finger or a paper towel in the bowl after I'm done shaking it in the ziploc. Everything wipes off with one swipe.

#13
chronicjunkie

chronicjunkie

    adrenergicly enhanced

  • Registered Upgraded
  • 354 posts
it takes FOREVER to get the taste away..

#14
Steadybakin420

Steadybakin420

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • 295 posts
ive used it to clean my bong before. it worked somewhat but nothing like iso. i would use it to get the resin smell out for a clean smoke of that dank :smoke:

also the soap went away i just had to rinse it out a few times

#15
akaSmalls

akaSmalls

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • 510 posts
Try alcohol. I usually just put my small pipes in a ziploc bag full of alcohol. Leave em sitting for a night, then take them in the shower with me in the morning.. Brand new!

#16
allheadie

allheadie

    Banned

  • Banned by Moderators
  • PipPipPip
  • 79 posts
nah the best cleaning agent similar to dish soap is shampoo i use that shit on my glass on glass clear bongs all day, shit works wonders

#17
the boat

the boat

    Banned

  • Banned by Moderators
  • 601 posts
seriously? shit what kind lol

#18
SuaveSam

SuaveSam

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • PipPipPip
  • 38 posts
Collect your urine next time you take a leak, and chuck that in the bong for 10-20 mins. Rinse with hot water and all the resin just falls off...

#19
Saca La

Saca La

    Saca La Mota

  • Registered Upgraded
  • 4,106 posts
Posted Image


^^^ The very best

#20
Steadybakin420

Steadybakin420

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • 295 posts

Collect your urine next time you take a leak, and chuck that in the bong for 10-20 mins. Rinse with hot water and all the resin just falls off...


lol...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users