Jump to content

The Grasscity Magazine Launch

Your new #1 Marijuana Resource, check it out and Disqus(!) Grasscity Magazine, share the love blades!


How to make Stem Tea!

  • by whitekush
  • Oct 16 2009 08:54 PM
  • 52 Replies
  • Please log in to reply
  • No Attachment to Dust.

  • whitekush
  • Old School
  • 2,752 posts

Posted 16 October 2009 - 08:54 PM

sup guys, i just made a batch, and was asked to post some instructions..

1. grind up your stems
2. put a pot on with about 2 cups of water and get it to a rolling boil
3. put your ground up stems in and turn the heat to LOW, put a cover on it- we'll check up in 5 minutes.
4. after your 5 has gone by, i suggest throwing a tea bag of your favourite tea.. i just used cammomile, but green tea, white tea, really any tea works (its for the flavour). so once you put your tea in, turn the stove OFF and cover your pot, let it steep for 5 minutes.
5. using a tea strainer, or coffee filter pour your tea into a pot.

ta da :)

5 easy steps to an awesome tea :)

cheers guys & enjoy that body high!

Edited by whitekush, 16 October 2009 - 09:05 PM.

Replies (52)

  • Registered User

  • Stonedasshit
  • Registered Upgraded
  • 364 posts

Posted 16 October 2009 - 08:57 PM

I'm gonna try this right now :>

wondering how many stems i should use, because I have a shitload in a cup haha..i'll grind up enough to fill my grinder a bit I guess..

  • No Attachment to Dust.

  • whitekush
  • Old School
  • 2,752 posts

Posted 16 October 2009 - 08:59 PM

anywhere between a teaspoon and a 1/4cup haha :)

  • Guest_Slater420_*
  • Unregistered / Not Logged In

Posted 16 October 2009 - 08:59 PM

Hell yeah man..thanks +rep!..ima do this tonight:)
EDIT- my stems are grinded into like powder lol will this still work? and should i just add well i weighed how much i got like 3 grams of powder stems...should i put it all in??

  • Registered User

  • Stangfriik
  • Registered Upgraded
  • 890 posts

Posted 16 October 2009 - 09:01 PM

I didn't think thc was water soluble? Does the heat from the water enable it to?

  • No Attachment to Dust.

  • whitekush
  • Old School
  • 2,752 posts

Posted 16 October 2009 - 09:02 PM

stang, i dont know the science behind it.
all i know is i'm having a nice body high :)

  • No Attachment to Dust.

  • whitekush
  • Old School
  • 2,752 posts

Posted 16 October 2009 - 09:03 PM

Hell yeah man..thanks +rep!..ima do this tonight:)
EDIT- my stems are grinded into like powder lol will this still work? and should i just add well i weighed how much i got like 3 grams of powder stems...should i put it all in??


ya man, grinded up into powder will certainly work :)
and yes put it all in!

  • Guest_Slater420_*
  • Unregistered / Not Logged In

Posted 16 October 2009 - 09:04 PM

I will mos def come back to this post tonight and leave my review:) cant wait.

  • Registered User

  • Stonedasshit
  • Registered Upgraded
  • 364 posts

Posted 16 October 2009 - 09:34 PM

the green tint in my tea is absolutely amazing, it tastes pretty damn good too..... if this gets me high, ohh man

  • Registered User

  • Anthony19WA
  • Registered Upgraded
  • 293 posts

Posted 16 October 2009 - 10:36 PM

I'm interested to hear how this works for people. I've been throwing away shit loads of stems for almost 3 years now since I started smoking, it would be great if there was a way like this to make use out of them and have it actually work.

  • No Attachment to Dust.

  • whitekush
  • Old School
  • 2,752 posts

Posted 16 October 2009 - 11:41 PM

hope it works out all well Stonedasshit + Slater

and Anthony, at the very least you could be making QWISO if you're not into body highs.

  • Responsible Smoker

  • Agovita
  • Registered Upgraded
  • 1,533 posts

Posted 16 October 2009 - 11:58 PM

How... does this work at all? I KNOW THC isn't water soluable. I thought that the only way to do it is using a non polar solvent, most teas have either some sort of citric juice (non polar solvent) or milk (fatty content).

  • From the year 1488...

  • 420gamer4life
  • Registered Upgraded
  • 5,066 posts

Posted 16 October 2009 - 11:59 PM

How... does this work at all? I KNOW THC isn't water soluable. I thought that the only way to do it is using a non polar solvent, most teas have either some sort of citric juice (non polar solvent) or milk (fatty content).

I dont think it would work, but placebo effect FTW

  • Guest_Slater420_*
  • Unregistered / Not Logged In

Posted 16 October 2009 - 11:59 PM

Well After reserching before i try this tonight I found that you need to add a teaspoon of butter or a little bit more...and that makes it more potent so thats what ima do..ima still come back and tell you guys how it went.

  • Registered User

  • Stonedasshit
  • Registered Upgraded
  • 364 posts

Posted 17 October 2009 - 02:48 AM

Yeah that was some dank tea. I had a full body high, and paired with some smoke my head was going nuts too.

Great use of stem here +rep

  • No Attachment to Dust.

  • whitekush
  • Old School
  • 2,752 posts

Posted 17 October 2009 - 06:45 AM

Yeah that was some dank tea. I had a full body high, and paired with some smoke my head was going nuts too.

Great use of stem here +rep


its true, add cream to your tea for a creamed tea and its a bit more potent.
but it works without..
its the steeping process.

  • Registered User

  • Stonedasshit
  • Registered Upgraded
  • 364 posts

Posted 17 October 2009 - 05:19 PM

hmmm.. what sort of cream are we speaking of here because I only know of whipped lol.
I added some milk for tastyness and I wasn't let down, but I dunno if it affected the potency.

  • Registered User

  • PipPipPip
  • dfernan
  • Registered Upgraded
  • 85 posts

Posted 17 October 2009 - 10:11 PM

This will absolutely NOT work. Wow Im surprised nobody has really said anything yet. Complete placebo. You MUST put butter, oil, something with fat in it to bind to the THC. The water itself is NOT going to pull out any thc. Its the same like any other edible.

  • No Attachment to Dust.

  • whitekush
  • Old School
  • 2,752 posts

Posted 18 October 2009 - 03:47 AM

This will absolutely NOT work. Wow Im surprised nobody has really said anything yet. Complete placebo. You MUST put butter, oil, something with fat in it to bind to the THC. The water itself is NOT going to pull out any thc. Its the same like any other edible.


i'm not too sure its complete placebo..
can you placebo a BODY high?
i'm not too sure.

but perhaps the process of steeping makes it work? no clue.

  • Registered User

  • PipPipPip
  • dfernan
  • Registered Upgraded
  • 85 posts

Posted 19 October 2009 - 02:12 AM

i'm not too sure its complete placebo..
can you placebo a BODY high?
i'm not too sure.

but perhaps the process of steeping makes it work? no clue.


You might be drinking chlorophyll/ chemicals/ other shit, thats why you have a body high. Because there sure is no thc in there at all...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users