Jump to content

Welcome to Grasscity Forums - Register now for FREE
Register now to gain access to all of our features, it's FREE and only takes one minute.
Once registered and logged in, you will be able to create topics, post replies to existing threads, give reputation to your fellow members, get your own private messenger, post status updates, manage your profile and so much more. This message will be removed once you have signed in.
Create an Account

Resin = pure THC???


  • Please log in to reply
 

#1
Xanxibar

Xanxibar

    Certified Space Cowboy

  • Registered Upgraded
  • 565 posts
I was smoking with a couple buddies last night and they told me that the left over resin was pretty much pure THC... I'm pretty skeptical. So experts, enlighten me. :smoke:

#2
irollhugeblunts

irollhugeblunts

    Polish toker

  • Registered Upgraded
  • 127 posts
sad to say, no, its not pure thc.

:link comming up:

#3
Da'Lorax

Da'Lorax

    I speak for the Trees!

  • Registered Upgraded
  • 111 posts
Yeah..someone's goin to post some miraculous post in a minute explaining the dynamics and all that shit..

#4
mattc707

mattc707

    Glass Fiend

  • Registered Upgraded
  • 3,110 posts
It's tar.

#5
InnerPeace

InnerPeace

    Banned

  • Banned by Moderators
  • 1,528 posts
Well I don't have a miraculous post but I'm loaded with common sense. Resin is going to be the left over "shit"(for lack of better word) plus some THC. Hash is practically pure(well more like 30-40% THC, compared to weed which is at 5-20%) Thc. Don't believe me? Go scrape some resin and get hash(or make it). Smoke them one after the other and report your results.

#6
pittbull666

pittbull666

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • 418 posts
haha ewww not pure thc more like tar and shit.

#7
irollhugeblunts

irollhugeblunts

    Polish toker

  • Registered Upgraded
  • 127 posts

haha ewww not pure thc more like tar and shit.

with a hint of thc haha

#8
agent_00_trees

agent_00_trees

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • 298 posts
Pure THC, no lol. Resin is the shit that bongs try to filter out so it doesn't go in your lungs.

#9
SuperChronic!

SuperChronic!

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • 281 posts
im pretty confident it is NOT pure THC. It definetly has THC in it, but its just ash. You can still get THC out until its white.

I have a friend who smokes the ash until its pretty much just powder. Shits gotta be nasty.

#10
xzon007

xzon007

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • 242 posts

im pretty confident it is NOT pure THC. It definetly has THC in it, but its just ash. You can still get THC out until its white.

I have a friend who smokes the ash until its pretty much just powder. Shits gotta be nasty.


ash does not equal resin. resin is the tarrish residue left over from the burning of leaves. it still contains *some* thc but not a lot. resin can be re-lit and smoked. the taste is awful and its really nasty, however it will get you high granted u smoke enough of it (not a great high, but high).

#11
smokeytheburr

smokeytheburr

    If not you then who?

  • Registered Upgraded
  • 898 posts
It has a small amount... Ive smoked a huge resin ball the size of a small marble. Didnt do much to me... i just zoned out and couldnt really move much XD. For about an hour... the taste alone tells you that you shouldnt do that shit... I gagged the first time i smoked resin.

Off subject but my friend scraped his steamroller and rolled a resin blunt... thing burned for 45 mins... most disgusting thing ever....

#12
jonathanblu

jonathanblu

    More beer more fireworks!

  • Silver Member
  • 179 posts

  • jcain1 likes this

#13
civicrcr07

civicrcr07

    K20a + boost = SEX

  • Registered Upgraded
  • 844 posts

that is probably the nastiest shit ive ever heard... normally i dont turn down free smoke, but if someone offered that to me id f'sho pass... :hide:

I agree. That's just nasty.

Resin is alright for if your in a financial bind but I'd still think about my other options first.

#14
Guest_KarmaOneLove_*

Guest_KarmaOneLove_*
  • Unregistered / Not Logged In
that would be amazing but no. i cant wait until they come out with something or grow something that is 100% thc.

#15
GravityGreens

GravityGreens

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • PipPipPip
  • 47 posts

ash does not equal resin. resin is the tarrish residue left over from the burning of leaves. it still contains *some* thc but not a lot. resin can be re-lit and smoked. the taste is awful and its really nasty, however it will get you high granted u smoke enough of it (not a great high, but high).


See, i'm completely on the other side of the fence here. Resin is a stoners greatest friend. Especially if your dry one day and are getting desperate.

Resin isn't that nasty, it taste like the asshole end of a bowl, which im sure many of people here have done. Its definately not 100% (LOL!) and the only things thats even close to that is Chemdawg. Which is a gooey yellow-brownish substance thats (fact check this) roughly 90% THC. My dealer went down to cali with his family and brought some back, I took one hit and was blazed for hours, its INSANE.

#16
WildWill

WildWill

    Just Wild and Crazy

  • Old School
  • 20,016 posts
No, resin is just nasty and bad for you. It's the TAR and other left-over crap that isn't combusted. Sure there's a TINY amount of THC left, but honestly you get higher from smoking resin due to oxygen deprivation. You wouldn't go smoking roofing tar would you? It's pretty much the same shit. Throw it away, your health isn't worth it.


Also the BEST hashes and concentrates aren't even 100% thc. Shiva Crystals have the highest tests THC concentration at somewhere in the 80% range. Resin would probably test out at less than 3% THC. Yuck.
  • LovingTree likes this

#17
IlikeTV08

IlikeTV08

    Marijuana Enthusiast

  • Registered Upgraded
  • 215 posts
smokable resin is the sticky leftovers from a bowl or two ago. smoke that shit.

if its just dirty dry resin thats been there since you got your bowl, pass.

#18
Xanxibar

Xanxibar

    Certified Space Cowboy

  • Registered Upgraded
  • 565 posts
Thanks for the info everyone. I have to agree, the taste alone is enough to let a smoker know that it's no good. I'm sure some may tolerate or even enjoy it, but it's not my thang. :P

#19
SovietRed

SovietRed

    What a country!

  • Registered Upgraded
  • 1,174 posts
Resin is shit man. I would rather go dry for a few days or longer before i smoke it. Even if I'm really desparate. I've fallen on good times in terms of weed though so I guess that's why I see it that way.

And as said: Tar laced with a small amount THC

#20
istayblown

istayblown

    Registered User

  • Registered Upgraded
  • PipPipPip
  • 48 posts
collect ur resin in a jar then when u have a fuck load make some cannabutter best way to do it dont smoke resin thats just gross




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users